Sprawozdanie Shanghai

30th Shanghai Tourism Festival

Sprawozdanie z wyjazdu Młodzieżowej Orkiestry Dętej (11-19 września 2019r.)

Członkowie MOD Gminy Kleszczów uczestniczyli w dniach 11-19 września br. w Międzynarodowym Festiwalu w Szanghaju. Na to wydarzenie zostało zaproszonych 30 zespołów z całego świata, a Polskę reprezentowała orkiestra z Kleszczowa. Wyjazd orkiestrantów (34 osoby) zorganizowany został przez Gminny Ośrodek Kultury w Kleszczowie natomiast zespół cheerliderek (13 osób) dzięki pomocy sponsorów został zorganizowany przez Stowarzyszenie „Kleszczów Forte”.

11 września około 5.30 zespół został przetransportowany luksusowym autokarem i już około 9.30 cały zespół znajdował się w hali odlotów Warszawskiego Lotniska Chopina. Od 13.30 rozpoczęto odprawę bagażową. Chwilę po 15.00 orkiestra na pokładzie Boeinga 777 odleciała w podróż do Chin. Z uwagi na długość trasy lot odbył się z międzylądowaniem w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie), gdzie przesiedliśmy się do Airbusa A-380 i kontynuowaliśmy lot do Szanghaju. Na pokładzie każdego samolotu zespół otrzymał po dwa posiłki, przekąski i napoje. 12 września, około 16.00 czasu miejscowego (10.00 – czasu polskiego), wylądowaliśmy na Lotnisku Shanghai-Pudong gdzie po odebraniu bagażu i odprawie paszportowej około 18.00 wsiedliśmy do dwóch autokarów i przetransportowani do znajdującego się w centrum Szanghaju trzygwiazdkowego Huajing Grand Hotel w towarzystwie dwóch chińskich przewodników, którzy opiekowali sie nami codziennie aż do odprawy powrotnej. W hotelu byliśmy zakwaterowani w dwuosobowych pokojach z klimatyzacją. Razem z nami w tym miejscu zakwaterowane były zespoły z Polinezji, Rosji i Chin. Każdego dnia przed wyjazdem z hotelu młodzi muzycy z Kleszczowa mieli zapewnione śniadanie w hotelowej restauracji, a w ciągu dnia dwa ciepłe posiłki w różnych miejscach na trasach codziennych koncertów i atrakcji.

Największym i najbardziej spektakularnym wydarzeniem festiwalu była barwna parada otwierająca festiwal. Choć poprzedzona wieloma próbami telewizyjnymi spędzonymi w pełnym umundurowaniu i przy temperaturze sięgającej 30 stopni w godzinach wieczornych, była dla członków MOD Kleszczów niesamowitym przeżyciem oraz możliwością zetknięcia się z różnorodną kulturą muzyczną całego świata. Sobotni spektakl był transmitowany przez chińska telewizję państwową, a na ulicy Huaihai podziwiało nas kilkadziesiąt tysięcy widzów zachwyconych barwnym korowodem. Zaskoczeniem i wyróżnieniem było dla nas umieszczenie Orkiestry z Kleszczowa na promującym to wydarzenie filmie na Festiwalowym kanale YouTube.

Prowadzący Orkiestrę mogli się spotkać z organizatorami Festiwalu na wspólnym spotkaniu z przedstawicielami wszystkich występujących zespołów. Podczas tej kolacji Orkiestra otrzymała pamiątkowy medal festiwalu, przekazane zostały organizatorom prezenty przygotowane przez Naszą Gminę oraz foldery reklamujące nasz region dla większości zespołów i zaproszonych gości.

Codzienne koncerty, na których dumie prezentowaliśmy nasze barwy narodowe i banery orkiestry i gminy, przyciągały tłumy zafascynowanych naszymi prezentacjami mieszkańców Szanghaju i turystów przebywających w tym ponad 24 milionowym mieście. Oprócz koncertów członkowie Młodzieżowej Orkiestry Dętej Gminy Kleszczów mogli podziwiać liczne atrakcje regionu m.in:

• Klasyczne chińskie ogrody Suzhou
  • Starożytne miasteczko Luzhi (zwane Wenecją wschodu)
  • Muzeum Suzho i Shanghai
  • Fabrykę Jedwabiu i zajęcia tradycyjnego parzenia herbaty
  • Stare miasto w Szanghaju i pawilon Dajing Ge
  • dzielnicę Pudong gdzie z wysokości 259m (taras wieży telewizyjnej) mogliśmy podziwiać najwyższe budynki Nowego Szanghaju (Jin Mao Tower – 421m, Shanghai Word Financial Center – 492, Shangai Tower – 632m) oraz panoramę miasta.
  • nocny rejs po Huangpu river.

Ostatniego dnia (18 września – środa) zaraz po śniadaniu opuściliśmy hotel i zostaliśmy przewiezieni do pobliskiego Disneylandu gdzie do godz. 17.00 korzystaliśmy z atrakcji  Parku Wyobraźni.  Około godz. 20.00 udaliśmy się na lotnisko Shanghai-Pudong skąd rozpoczęliśmy drogę powrotną do Polski. W czwartek (19 września), około godz. 16.30 po 24 godzinach podróży, zmęczeni, pełni wrażeń i bogatsi o nowe wspomnienia dotarliśmy do Domu Kultury w Łękińsku.